Dag 2: Van voor naar achter, van links naar recht

10 december 2015 - Stockholm, Zweden

Route: Kopenhagen - Stockholm

Afstand: 662

Tijd: 7,5uur (7.00 - 14.30)

Na een gezellige maar korte nacht, om 6.30 uit de veren. Een nacht van snurkende mannen die daarbij OOK NOG EENS vroegere vogels bleken te zijn (die waren al een uur eerder op).

Eenmaal op weg eerst de Øresundbrug over, waar we de landgrens van Zweden passeerden. En zoals iedereen verwacht van Zweden, kwamen we binnen een paar kilometer al de eerste IKEA tegen.. heeuu! Echter bewaren we de gehaktballetjes nog even voor op de terugweg.

Bij de eerste stop even een McDonalds opgezocht om de Tomtom via Wi-Fi te updaten. Helaas was de verbinding niet denderend snel en zou de update een uur duren.. Geen tijd voor, dus hup, instappen en plankgas. Verder was het een lange route, goede snelwegen en een mooi landschap bestaande uit heuvels, meren, gekleurde huisjes en VEEL, HEEL VEEL bos!

In Stockholm direct de veerhaven ingereden om ons in te checken voor de boot. Na wat wachten en rustig rollen, mochten we via de neus van de boot naar binnen. Eerst onze hut opgezocht, waarna we lekker aan het bier zijn geslagen en een lekker maal naar binnen hebben mogen schuiven.

De avond vervolgende zich met een karaoke, waar dronken Finnen de tent domineerde. Zo begon een Fins down-meneertje lekker te krijsen en kreeg na afloop een daverend applaus en vele high-fives! Wat een baas..!

Ook Challengers lieten zich van hun beste kant horen, zij hebben ABBA staan zingen.. mooi mooi mooi. Onze Niedorpse homies hebben Robbin opgegeven om YMCA te komen zingen. Zou dit in relatie staan met de sticker van een specifieke sponsor..?

Toen de karaokebar sloot, zijn we naar de volgende gegaan (zo zijn we..). Hier stond de Zweedse Ilse de Lange met gitaar in de hand te zingen. Erg goede covers maakte ze! Hier is een challenge uitgevoerd: de halve groep stond ‘Simply the best’ van Tina Turner te zingen. Robbin kwam met zijn dronken bek op het pientere plan om bij NOG bezopenere Finnen met de pet langs te gaan. Wat denk je.. 60 euro in de pocket!

Ondertussen was de straffe wapper ook op gaan zetten en stond de boot lekker te zwingen van voor naar achter en van link naar rechts. De volgelopen Finnen hadden sowieso al moeite met lopen, maar dit bracht het lopen ‘to the next level’.

Om een uur of 2 (Finse tijd) maar eens onze hut opgezocht en de ogen toegedaan. Makkelijk in slaap vallen zat er niet bij met dat schommelschip!  Maar uiteindelijke toch gelukt. Morgen via Finland de kou opzoeken!

1. BYM:
    11 december 2015
    Leuk! Zat al op vervolg te wachten!
  2. Jeannet:
    11 december 2015
    Gezellige boel
  3. Marianne:
    12 december 2015
    Leuk jongens! Had je graag zien zingen
  4. Sharon:
    12 december 2015
    Hahahaha heerlijk verhaal. ...Vooral over die specifieke sponsor. .
  5. Joke bruul:
    12 december 2015
    Leuk jongens, zo maak.je nog wat mee en gezelligheid. Wist niet, dat je zoveel meemaakt.
  6. Wendy Everduim:
    12 december 2015
    Gezellig jongens! Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin!
  7. Marion:
    12 december 2015
    Wat een mooi en levendig boottochtje.......succes!
  8. Fop:
    15 december 2015
    haha carnaval op een ferry. Heel herkenbaar van een schoolreis naar Engeland :)
    We gingen met zijn allen van voor naar achter van links naar rechts.